Kalendarz wydarzeń w przedszkolu
Jadłospis
Drukuj jadłospis
Niepubliczne Przedszkole "Smyk" Oświęcim - Babice
czynne od poniedziałku do piątku
w godz. 6 00 - 17 00
oddział Starszaków czynny
w godz. 6 00 - 16 00

Adres
ul. Różana 25
ul. Handlowa 11
32- 600 Oświęcim
tel. 033 843 02 79
tel. 699 909 341 (odział na
ul. Handlowej, Starszaki)
psbabice@wp.pl
www.przedszkole-smyk.pl

ING Bank Śląski nr konta:
48 1050 1256 1000 0023 0735 3488
Zapisz się na newsletter z aktulanościami z przedszkola!
 
 

GROSZKI     


https://www.dzieckiembadz.pl/2019/07/top-15-piosenek-do-pokazywania.html

karty pracy

Marzec w przedszkolu

Kolorowanki

 

Szanowni Rodzice i Kochane „GROSZKI”

 Chciałyśmy przedstawić Wam kilka propozycji zajęć i mamy nadzieję, że będziecie się przy nich dobrze bawili. Życzymy udanej zabawy, odpoczynku i gorąco Was pozdrawiamy!!!



 Temat kompleksowy: Pani Wiosna

Poniedziałek (23.03) – „Pani wiosna”

Wiosna” – wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji, cechy charakterystyczne wiosny, omówienie cech wiosny opisanych w wierszu, zapoznanie z charakterystycznymi cechami wiosny, utrwalanie nazw i charakterystycznych cech czterech pór roku, budzenie zainteresowania przyrodą.

 

Słuchanie wiersza „Nadchodzi wiosna” Anny Surowiec.

Nadchodzi wiosna zielona, radosna,

do życia budzi przyrodę i ludzi.

Drzewa okrywa pąkami kwiatów,

w oddali słychać wesoły śpiew ptaków.

Słońcem maluje tęczę na niebie,

by świat rozjaśnić właśnie dla ciebie.

 

Rozmowa na temat wiersza:

- jaka jest wiosna? /zielona, radosna/

- co budzi do życia? /przyrodę/

- co pojawia się na drzewach? /pączki kwiatów i liści/

- co słychać w oddali? /śpiew ptaków/

- co pojawia się na niebie? /tęcza/

 

Wiosna budzi kwiaty”- zabawa ruchowa. Dzieci kucają na dywanie w rozsypce, nauczycielka chodzi między dziećmi, kogo dotknie nauczycielka – pani wiosna wówczas dziecko – kwiatek podnosi się do góry wstaje. Zabawę kończymy, gdy wszystkie dzieci już stoją.

 

Żabki”- zabawa ruchowa z elementem podskoku. Dzieci przykucają, nogi mają szeroko rozstawione, ręce trzymają pomiędzy nogami opierając o podłogę. Naśladują skoki żabek.

 

Krokusy”– liczenie, kolorowanie największego i najmniejszego kwiatka.

Karta pracy str.1.

 

Marcowa pogoda” - masażyk.

Zaproś do zabawy mamusię, tatusia lub rodzeństwo. Wykonaj masażyk na ich plecach. Potem zmiana.

 

Marcowa pogoda raz słońce raz woda /uderzanie raz prawą raz lewą dłonią złożoną w łódeczkę

dzieci skaczą po kałuży /uderzanie dłońmi złożonymi w łódeczkę

pada deszczyk mały, duży /dzieci stukają opuszkami palców po plecach kolegi, najpierw delikatnie, później trochę mocniej)

Słońce świeci, deszczyk pada /rysują koło i stukają opuszkami palców

piękną tęczę zapowiada /rysują półkola

a po niebie płyną chmury /rysują linie faliste

tworząc przeróżne figury. /kreślą dowolne figury

Wtorek (24.03) – „Kolory wiosny”

Wiosna” –praca plastyczna, malowanie farbami akwarelowymi „mokre na mokrym”, malowanie farbami w kolorach wiosny, rozwijanie umiejętności dostrzegania barw wokół siebie rozpoznawanie i nazywanie kolorów podstawowych, eksperymentowanie z barwami i tworzenie nowych kolorów

 

Szukamy pary” – nazywanie wiosennych roślin, łączenie w pary i kolorowanie.

Karty pracy str.2

 

Dzieci siedzą na dywanie, nauczycielka przypomina dzieciom wiersz z poprzedniego dnia:

 

Nadchodzi wiosna” Anny Surowiec.

Nadchodzi wiosna zielona, radosna,

do życia budzi przyrodę i ludzi.

Drzewa okrywa pąkami kwiatów,

w oddali słychać wesoły śpiew ptaków.

Słońcem maluje tęczę na niebie,

by świat rozjaśnić właśnie dla ciebie.

 

Rozmowa na temat sposobu wykonania pracy:

- Jaka jest wiosna? /radosna, kolorowa/

- Z jakimi kolorami kojarzy wam się wiosna? /dzieci podają kolory/

Nauczycielka sposób wykonania pracy – malowanie kartki wodą, następnie farbami. Rozdanie podpisanych kartek A4 z bloku technicznego.

Praca dzieci:

Na stolikach przygotowane są kubeczki z wodą, waciki kosmetyczne, pędzle, farba w różnych kolorach. Dzieci siadają do stolików, maczają waciki w wodzie i malują – moczą kartkę, następnie malują kartkę różnymi kolorami wg własnego pomysły, może to być obrazek realistyczny lub abstrakcja, najważniejsze, aby dzieci z przyjemnością bawiły się kolorami. Po skończeniu pracy dzieci myją ręce, a nauczycielka sprząta przybory. Prace schną na stolikach.

 

Kolory „– zabawa ruchowa. Dzieci otrzymują szarfy w czterech kolorach, biegają, maszerują, podskakują wg rytmu tamburyna, na sygnał: łączymy kolory, dzieci ustawiają się w czterech kółkach wg kolorów.

 

Znajdź swój kolor”– zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa, przybory: krążki i szarfy. Dzieci otrzymują szarfy, które zakładają przez jedno ramię, nauczycielka rozkłada krążki po całej sali. Dzieci biegają w rytm tamburyna omijając krążki, na sygnał znajdź swój kolor, stają na krążku

w kolorze swojej szarfy. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie, dzieci mogą zmieniać się szarfami.

 

Znajdź, taki sam obrazek”– zabawa dydaktyczna, wyszukiwanie i dobieranie takich samych obrazków.

 

 

Środa (25.03) – „Pierwsze kwiaty”

Wiosenny koncert” – tworzenie muzyki, ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Doroty Kossakowskiej, kształcenie przedniej części języka na grupach spółgłoskowych, kształcenie muzykalności poprzez doświadczenia.

 

Bocian” – kolorowanie bociana, rozpoznawanie barw : czerwony, czarny.

Karta pracy str. 4

 

 

Słuchanie wiersza mówionego przez nauczycielkę „Wiosenny koncert”:

Wiosenka się zbudziła

porządek wnet zrobiła

i wszystkie s we zwierzęta

na koncert zaprosiła.

Wciąż trele słychać wszędzie,

wiosenny koncert będzie.

Kukułka już przygrywa,

swym ku, ku wszystkich wzywa.

Kum, kum jej odpowiada,

to żaba stara gada.

Ćwir, ćwir wróbelek śpiewa,

wygania wszystkich z drzewa.

Wnet muszka przyleciała,

bzy, bzy nam wyszeptała.

Kle, kle pan bocian powie:

- budowę mam na głowie.

Bąk gruby też tu jest.

Jak mówi? Może wiesz?

Bzum, bzum, bzum, bzum,

ja lubię robić szum.

I koncert ciągle trwa,

bo zawsze ktoś coś ma.

Ku, ku, kle, kle lub bzyk,

ćwir, ćwir, kum, kum,

do wody myk.

 

Omówienie treści wiersza:

- Kto zaprosił zwierzęta na koncert?

- Jakie zwierzęta zaprosiła wiosna na koncert?

 

Przyczepienie do tablicy ilustracji zwierząt.

Wiosenny koncert – ćwiczenia ortofoniczne.

 

Omówienie, jakie dźwięki wydają zwierzęta występujące w wierszu:

Kukułki, ku – ku,

Żaby, kum – kum,

Wróble, ćwir – ćwir,

Muchy, bzy – bzy,

Bociany, kle – kle,

Bąki, bzum - bzum.

 

Nauczyciel pokazuje ilustrację, a dzieci naśladują. Zabawę powtarzamy kilka razy. Możemy urozmaić zabawę dzieląc dzieci na grupy zwierząt i stworzyć orkiestrę. Nauczyciela pokazuje, która grupa ma wydawać odgłosy.

Zajęcia kończymy zabawą ruchową, dzieci poruszają się po sali wg obrazków

pokazywanych przez nauczycielkę, dzieci naśladują odgłosy ptaków, owadów, płazów.

 

Żabki „ - zabawa ruchowa z elementem skoku. Dzieci przykucają, nogi mają szeroko rozstawione, ręce trzymają pomiędzy nogami opierając o podłogę. Naśladują skoki żabek.

Bazie”– lepienie małych kulek z plasteliny i przyklejanie do narysowanych mazakiem gałązek.

Zabawy dowolnie wybraną zabawką.

Czwartek (26.03) – „Powroty ptaków”

Ptaki wracają do gniazd” – zabawa dydaktyczna, przeliczanie elementów w zbiorach, odnajdywanie takich samych zbiorów, zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych ptaków, doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1-3 poprzez porównywanie liczebności zbiorów ,,na oko” i szacowanie: dużo/mało

 

Ptaki” – układanie ptaków z mozaiki geometrycznej. Pokaż ptaka, o którym mówiłam – zabawa dydaktyczna. na stoliku leżą obrazki przedstawiające ptaki. Nauczycielka opisuje wygląd ptaka, a zadaniem dziecka jest pokazanie go i próby nazwania.

Bociany i żabki”– zabawa poranna. Wybieramy 3 - 4 osoby, to są boćki. Pozostałe dzieci to żabki. Boćki stoją z boku, a żabki wesoło skaczą, na hasło: idzie bocian, dzieci – bociany chodzą podnosząc wysoko nogi, a żabki uciekają i chowają się koło szafek, stolików, na hasło: bociany odleciały – bociany wymachują rękoma i odchodzą w wyznaczone miejsce, żabki wesołe cieszą się i skaczą.

 

Dzieci siedzą na dywanie, pośrodku rozłożone są 3 koła, a poza nimi leżą liczmany ptaków /3 kukułki, 3 wróbelki, 3 bociany/. Dzieci naśladują głosy ptaków, które pokazuje nauczycielka.

 

Zabawa:

Dzieci liczą koła, nauczycielka zadaje pytanie czego jest więcej kół czy ptaków? To są ptasie gniazda, waszym zadaniem jest umieścić ptaki w swoich gniazdach, jedno to będzie gniazdo bocianie, drugie wróbelków, a trzecie kukułcze. Wyznaczone dzieci umieszczają ptaki po trzy w gnieździe. Dzieci próbują odgadnąć bez przeliczania, czy ptaków w gniazdach jest tyle samo, następnie przeliczają. Zabawę można powtórzyć w różnych wersjach, aby było po jednym ptaszku w gnieździe, po dwa lub w każdym gnieździe może być różna liczba ptaków np. 1 bocian, 2 wróble, trzy kukułki. Na koniec nauczycielka mówi ciekawostkę na temat kukułek, że kukułki nie budują gniazd, tylko swoje jajeczka podrzucają innym ptakom.

Ptaki wracają do swoich gniazd” – zabawa ruchowa. Nauczycielka dodaje koła, dzieci biegają, na sygnał stają w kołach tylko po trzy ptaszki. Wszystkie dzieci muszą znaleźć sobie gniazdo. Zabawę powtarzamy kila razy.

Jaki to ptak?” – układanie obrazka z części.

Boćki” – zabawa ruchowa z elementem marszu. Dzieci chodzą po sali wysoko podnosząc kolana.

 

Ptaki i ich domy” – nazywanie ptaków (jaskółka, bocian), rysowanie po

śladzie, kolorowanie obrazków. Karta pracy str. 3.

 

Piątek (27.03) „Witaj Wiosno”

Marzanna” - opowiadanie Ewy Kalinowskiej o zwyczaju robienia Marzanny, zapoznanie z obrzędem ludowym – pożegnanie zimy i powitanie wiosny, wzbogacanie słownictwa o pojęcia:

kukła, Marzanna, budzenie radości ze wspólnych zabaw, wyrabianie

określonej reakcji na hasło podczas zabaw muzyczno--ruchowych

 

Ile jest jajek w gnieździe?” – liczenie jajek w dwóch gniazdach, dodawanie i rysowanie odpowiedniej liczby jajek. Karta pracy str. 5

Masaż relaksacyjny „Spacer biedronki” – rodzic masuje dziecko:

Biedroneczka mała po trawce biegała - delikatnie poruszają palcami w różnych kierunkach,
nóżkami tupała - naprzemiennie uderzają w plecy otwartymi dłońmi,
rączkami machała - masują je obiema rękami,
potem się ślizgała - przesuwają zewnętrzną stroną dłoni do góry,
do góry i w dół. - wewnętrzną w dół,
w kółko się kręciła - rysują rękami koła w przeciwnych kierunkach,
i piłką bawiła. - delikatnie uderzają pięściami,
Gdy deszcz zaczął padać -stukają palcami wskazującymi z góry na dół,
pod listkiem się skryła - rysują obiema rękami kształt liścia,
i bardzo zmęczona spać się położyła.
- przesuwają złączone dłonie w jedną i w drugą stronę.

 

Dzieci siedząc w kole słuchają opowiadania nauczycielki

Marzanna”

Marzanna, to kukła która była symbolem zimy. Dawno temu robiono ją ze słomy, ubierano w białą suknię, przyozdabiano wstążkami, koralikami i kwiatami. Dzieci chodziły z kukłą po wsi od domu do domu. Wieczorem młodzież w pochodzie wynosiła Marzannę ze wsi nad wodę. Tam podpalano ją, a następnie wrzucano do wody, co miało symbolizować koniec zimy i początek wiosny.

Ewa Kalinowska

Nauczycielka pokazuje kukłę zrobioną w ranku.

Wieje wiatr” – zabawa do muzyki. Dzieci w ręku trzymają paski bibuły, naśladują wiatr - poruszają nimi w zależności od muzyki.

Marzanna to zimowa panna” - nauka krótkiej rymowanki (do wyboru przez nauczycielkę).

„Płyń Marzanno w daleki świat,

bo teraz wiosny nadszedł już czas.”

„Gdy Marzannę utopimy.

wiosnę do nas zaprosimy.”

„Żegnamy Marzannę, zimową pannę,

witamy Wiosnę, porę radosną.”

„Marzanną, kukłą szmacianą, Zimę żegnamy.

a uśmiechem radosnym Wiosnę przywitamy.”

„Niech nurt tej rzeki Marzannę do morza poniesie,

a nam niech szybko Wiosnę na łąki przyniesie.”

Anna Surowiec

 

Wiosna z cyklu „Cztery pory roku” A. Vivaldiego – improwizacje ruchowe z wykorzystaniem pasków kolorowej bibuły.

 

Lubię wiosnę…” – ćwiczenia słownikowo – gramatyczne, kończenie zdań.

Wiosenne obrazki” – kolorowanie kredkami obrazków przedstawiających wiosnę.



 

 

 

 

 

 

 

Komentarze:
Nie dodano jeszcze komentarzy dla tej strony.
Dodaj swój komentarz ...

Adres e-mail nie będzie widoczny na liście komentarzy.

 
Szukaj
 
 
  • Dzień Dinozaura
  • Bal Karnawałowy
  • Poszła Ola do....... - OCK - Starszaki
  • Jasełka
  • Dzień Babci i Dziadka - Krasnale 2020
  • Dzień Babci i Dziadka - Jeżyki 2020
  • Dzień Babci i Dziadka - Groszki 2020
  • Wigilijka w przedszkolu
  • Wizyta Pana Wójta w przedszkolu
  • Przegląd Kolęd i Pastorałek
  • Spotkanie ze Świętym Mikołajem
  • Spotkanie z górnikiem
  • Andrzejki 2019
  • Dzień Pluszowego Misia
  • Zajęcia muzyczne "Kąpiel w dźwiękach" - Starszaki
  • Zajęcia "Finansowy elementarz"
  • Herbatka u Królowej
  • Święto Niepodległości
  • Poszła Ola do....... - OCK - Starszaki
  • Zajęcia o dzikich zwierzątach - Fundacja Dzika Klinika
  • Pokaz iluzjonistyczny
  • Bal zwierząt leśnych
  • Święto Drzewa 2019
  • Spacer po lesie - Krasnale
  • Spacer po lesie - Groszki
  • Wycieczka do zagrody żubrów - Starszaki
  • Wycieczka do zagrody żubrów - Jeżyki
  • Służby ratownicze
  • Służby ratownicze
  • Służby ratownicze
  • Kwiaty za baterie - sadzenie wrzosów
  • Dzień Jabłka - Dzień Czerwony
  • Dzień Jabłka - Dzień Czerwony
  • Dzień Przedszkolaka
  • Pokaz płazów
  • Piknik Rodzinny
  • Teatrzyk "Kot w butach"
  • Dzień Doświadczeń
  • Dzień Żółty
  • Bal pirata
  • Zakończenie przedszkola - Starszaki
  • Zabawa w Joy Factory - Groszki
  • Cała Polska Czyta Dzieciom
  • Wycieczka do Zatorlandu - Krasnale, Jeżyki, Starszaki
  • V Zmagania sportowe w PS Włosienica
  • Dzień Niezapominajki - PS Rajsko
  • II Międzyprzedszkolny Konkurs w j. angielskiego
  • Konkurs ekologiczny w PS Włosienica
  • Zajęcia z psem
  • Dzień Czekolady
  • Konkurs Małe Talenty w PS Brzezinka
  • Pokaz motyli
  • Pierwszy dzień wiosny
  • Dzień Irlandzki
  • Teatrzyk kukiełkowy "Koszyk z czystego srebra"
  • Zabawa Karnawałowa
  • Dzień Niebieski
  • Dzień Babci i Dziadka - Krasnale
  • Dzień Babci i Dziadka - Groszki
  • Dzień Babci i Dziadka - Jeżyki
  • Dzień Babci i Dziadka - Starszaki - Jasełka
  • Herbatka u Królowej
  • Wigilijka 2018
  • XI Przegląd Kolęd i Pastorałek
  • Spotkanie z Mikołajem
  • Spotkanie z górnikiem
  • Andrzejki
  • Dzień Pluszowego Misia
  • Przegląd piosenki patriotycznej - Brzezinka
  • Święto Niepodległości w przedszkolu
  • Ognisko - Starszaki
  • Dzień Babci i Dziadka - Jeżyki
  • Wizyta w Poradnii Weterynaryjnej